tisdag 6 april 2010

vilken vinst!

L slog på stora trumman igår och visade upp oanade svenskakunskaper när det som bäst behövdes. Han klarade inträdesprovet till nordiska roddarföreningen! Man skulle presentera sig själv och berätta var man kom ifrån och vad man har för intressen. Det kanske inte låter så märkvärdigt men det var en stegring av den skandinaviska vokabulären med över trehundra procent så vi cyklade hem och firade med påskmust och resterna av påskens gravade lax. Fantastiskt. Jag är fortfarande glad inombords. Nu ska vi bara försöka få plats på roddkurserna och sen ska det bli åka av. Fast först och främst ska L kureras till helgens marathon. Hosta och feber. Och han som inte varit sjuk sen färgtv:n uppfanns.
Och jag borde sova. Morgondagens uppdrag blir att gå till jobbet. Idag hade jag fiolen att släpa på men imorgon, no mercy. En halvtimmes gångtur som gör mig till en så otroligt trevlig och harmonisk arbetskollega, allt är relativt. Jag borde fixa vårt nästa konsertprogram att lyssna på, mycket mysigt. Dvorak och Grieg. Ännu finns det platser kvar :)
Sömn.
kram.

Inga kommentarer: