torsdag 18 februari 2010

hej grindelwald

Imorrn går lasset till grindelwald. Eller lass och lass, vi har inte packat än, L har gått och lagt sig och vi åker imorrn efter jobbet, hmm. Jag har iallafall tagit mig an det här med matsäck och stekt kesoplättar med rivet äpple som ska förtäras på tåget. Är fortfarande lite förvånad själv av denna framförhållning, men som sagt, vad hjälper det när jag förmodligen kommer dit utan vare sig skidhandskar eller termobyxor.
Det är här vårt aktivitetsskåp kommer in i bilden. Om det fungerar så som vi tänkt oss ska vi kunna öppna skåpet och ösa ned allt som behövs för en freeridehelg i en ryggsäck som placeras nedanför tätt intill. Spadar, sändare, handvärmare, ansiktsmask, rubbet. Om man drar armen över fel hyllplan i skåpet kommer man dock komma till fjällena med tennisrack och cykelolja.

Jag tror att det ordnar sig. Jag avslutar detta med dagens os-mening.
"heute hat lindsey nicht ge-vonn-en"

sov gott.

Inga kommentarer: