onsdag 17 februari 2010

spontandate

Jag träffade L my man oväntat på spårvagnen tio i åtta ikväll. Festligt! Det firade vi med att äta havregrynsgröt med blåbärssylt och till detta ett glas rött, tre glas rött. Livskvalitet. Det är ju inte precis så att man skulle få medalj av kostcirkeln om tjugi år för trogen tjänst, so, blanda och ge? Hade dessutom vilodag eftersom jag lyckats med bragden att träna sju dagar i sträck så idag tränade jag endast rodel i soffan, så att säga.
På kontoret smider vi planer för en blinddate, en gammal kompis till mig och en arbeitskollegin versus en annan arbetskollegin. Så speenande! Spännande var också damernas störtlopp, tyvärr många tråkiga fall, både schweiziska och svenska, fasen, och dessutom tröttnade jag efter att L i en halvtimma kommenterat alla åkerskor med "henne känner jag". Mm, frågan är väl om dom fortfarande känner igen färg-mannen.. "Hon kan få vinna, för henne har jag åkt lift med". Jajajaja.
Nu laddar vi för helgen. Jag och L är tågtidsansvariga.
Godnatt!

Inga kommentarer: