onsdag 24 februari 2010

snö och dylikt

En rapport på helgens skidåkning i grindelwald med omgivning: ja, den var fin den. Trots att jag åkte i lite lätt feberrus på söndan. En utmaning, men mycket pudersnö och strålande sol, joddelmusik i liften och ett godans gäng zürichvänner. Ett härligt autentiskt budgethotell "alpenblick" med en cafeteria uteslutande inredd efter temat american diner, för tjugo år sen. Två flugor, en jädra smäll. Wengen och lauberhorn-abfahrten och Eigernordwand får högsta betyg. L:s skidor får besöka skiddoktorn, spetsiga stenar under pudret, mmm.

I måndags fick jag lida till följd av helgens holabalo men i tisdags var vi en hel hög orkestermänniskor som åkte skridskor uppe vid hotel dolders isbana, såå romantiskt. Ja mysfaktorn var mycket hög, burt bacharach ur högtalarna och julbelysning och varm choklad. Orkesterns sportlovsuppehåll tas på allvar.
I helgen blir det Laax, sista helgen i brorsans skidgebiet innan han byter sysselsättning, bostad och liftsystem. Från herr ober till skidriddare på heltid, från portugispensionat med pappersväggar till ferielägenhet med playstation och från laax till allas vårt engelberg... Så, vi tar sista tillfället i akt och bor i L:s föräldrars hyrda lägenhet i fjällbyn. Pistskidor dessutom. Ska bli mycket underhållande.

Och, slutligen, så får vi besök om precis en vecka! Trollhättan kommer hit, eller ja, de får väl pulsa genom snön till närmaste kontinentala trafikpunkt. Deet blir heerligt det!

Puss!

2 kommentarer:

cs sa...

Och jag tycker att JAG e kass på att blogga! Hmm....

cs sa...

Och jag tycker att JAG e kass på att blogga! Hmm....