måndag 15 februari 2010

närvarorapport

Hej allihopa. Jo, L var ju borta i fyra och en halv vecka. Trodde han skulle vara här nu, men det var ju fel. Det är os i whistler och vi har en tv. Hemma, men ytterst frånvarande. Totalt 6,5 veckor lawn-widow alltså, eller så heter det nog inte.

För övrigt så håller temat "en vintersportdag per vecka" i sig, vi firade L:s fiktiva hemkomst med en fristilstur i ett dimmigt vinterland. Det sköna med längd är att man kommer hem innan det är mörkt. Detta firades med att sova på soffan resten av dagen. Sen gjorde jag slag i saken och bakade semlor. Nästa helg blir det dock överdos alpint. Grindelwald, 12 personer och ett Massenschlag, en storsäng helt enkelt. Kul ska det bli.

Jag gjorde en snabbsväng på varuhuset sverige i lördags dessutom, köpte daim, mjölkchoklad med daim, hällekaka, stora leksandsknäckebröd och lax. L frågade om jag skulle ha sverigefest. Herregud. Köpte även två jätteramar, och allehanda krafs. Stoltast på denna turen gjorde mig dock "portföljen", mitt nyuppfunna ramhandtag som bestod av ett långt snöre, ihopknutet i båda ändar, som snott runt hörnen bildade stommen i något som kan liknas vid en axelremsväska. Fantastiskt! Jag fick många imponerade blickar för den innovationen.

Ja, så nu vet ni vart ni har mig. Typ här. Och alla som vill komma till zürich och uppleva ett godans vårväder är hjärtligt välkomna, våren börjar om två veckor. För övrigt sitter jag dock och klurar på en sväng till sydsverige... hmm, skulle vara mysigt!

Godnatt.

2 kommentarer:

caro sa...

Jaaaaa, kom hit vettja! (men ha med inneskor, det är smutsigt på vårat golv...och jo man kan städa men det är inte lönt. The dirt comes back sooner than you can say shi.... there it is!)

1 time payment e-commerce sa...

:-)


tq,
Web: www.MalayandiConsultation.com
www.TuitionF2F.com
www.MalayandiJobs.nic34.net

Clients Websites:-
www.HomeTuitionDirectory.co.uk
www.ImportExport.org.uk
www.KlConsumerGoods.co.uk
www.IcrystCompuSoft.com
www.Asnuhani.net
www.KSelvi.com